Hej Mamma! Nu är vi i Nykarleby, en fin småstad i Finland. Hoppas du mår bra för det gör jag!

Mamma, medan du sitter tryggt i Sollefteå sitter jag 60 meter (tror jag) ovanför marken samtidigt som en amerikan går på månen!


12.


Foto: Sarah K. Hellström

”Förföljd” av reportern Britt Sund och hennes fotograf. Frågor och klickljud från en kamera. En stjärna för en dag!

Låtsas vara en annan för en kort stund men vem skulle jag kunna föreställa, jag är ju bara en återvändare.
Varför har du kommit till Nykarleby nu? –Jag vill dels återse vykortet som förstorades och monterades på Brohusets utsida samt återupptäcka min tältplats från 1969.

Har du funnit det du ville återkomma till? –Nej, tyvärr, vykortet har jag inte funnit, men ”min” tältplats är jag ganska säker på att jag återfunnit, på Juthbacka Camping!

Som Sollefteåbo ville jag samtidigt göra ett Vänortsbesök, för det jag inte var medveten om vid tidigare besök, i min ungdom, var Vänortsförhållandet!